Kvällspass - Prat om löpning m.m

Tro på fan, jag kom iväg igår med. Efter fikat med mamma o syrran var jag helt död. Ville egentligen bara klä av mig o gå och lägga mig.. men klockan var ju bara 18-19, och då insåg jsg väll att det finns tamefan ingen ursäkt då.

Det vart ett ganska så kort benpass med lite intervaller. Jag tar det ganska försiktigt när det gäller båda delarna för mina knän kan spöka ibland, och då blir det tvärstopp istället. Mer som uppvärmning/förvarning för kroppen så det inte blir som det alltid blir när jag får mina ryck, jag kör fullt - ös - medvetslös och sen sitter jag där o har ont o kan istället inte springa alls.

Igår körde jag intervaller/tabata i 15min på 10-11 i speed. Work: 1min - Rest: 10sek. Helt lagom :) När jag är igång fullt ut ökar såklart löptiden, distansen o liite i hastighet. Ser fram emot det! Älskar att löpa när man har byggt upp lite kondition och kan ställa lite högre krav på sig själv ;) Nu är jag snäll mot mig själv mest för att jag ska vilja fortsätta ;) Sen jäklar :D

Idag fyller pappsen år och det ska vi fira efter jobbet (jag verkar vara den enda på jorden som jobbar just nu haha..) Jag kommer nog ta lite bilder som kommer upp sen!

/Marielle

 

Kommentera här: