My brain might explode

Hej! (Höll på att säga god kväll pga mörkret som faller över mig men insåg att jag fortfarande är på jobbet och att klockan inte ens har slagit 4.. deppigt? ja. Vill vi ha julbelysning och snö som lyser upp lite? Ja.)
 
Minns inte när jag bloggade sist men mina 2 senaste dagar har varit smått stressiga, och då är det bara början. Igår började min kurs som jag nämnt tidigare, den handlar om ekonomi/bokslut (jobbrelaterat). Den håller hus hos Påhlmans handelsinstitut på Odenplan. Jag får pendla fram o tillbaka till mitt jobb osv. Det är väldigt intressant men det är mycket att ta in, så jag kommer nog spendera denna helg till att plugga. Det här är bara början så lika bra att få in plugg-rutinen så jag klarar provet i slutet på kursen (17/11).
Kursen är sammanlagt 30 timmar och jag har hittills tagit mig igenom 6, så..ja. MEN DET KOMMER ATT GÅ BRA, så länge jag lägger ner min själ i det och verkligen Försöker förstå. Det jag behöver just nu, som jag känner att jag inte fått tillräckligt dessa dagar är "Aha-moments". Får man dom tillräckligt ofta håller det motivationen uppe.
Nu tänker ni säkert "Ja men Marielle du som jobbar med ekonomi borde inte tycka att detta är så svårt!" men saken är den att jag först o främst inte pysslar med sakerna som dom går igenom på denna kurs och när jag väl doppar min tå i den sjön så är det programmen jag jobbar i som tänker åt mig. Tex periodiseringar på fordonsskatt som ofta avser ett kvartal, då sätter jag bara start/slut-datum och trycker på en knapp och POFF - klart. Men nu måste jag grotta mig i hur det påverkar kontona, exakt hur det blir konterat i systemet osv. VILKET ÄR BRA, så därför går jag denna kurs, för att få en bättre helhetsbild :)
 
Vilket jävla skriv-ryck jag fick haha.. i will stop. Här kommer lite bilder från min dag.
Min helg kommer inte vara så spännande, ikväll ska jag ta ett eller flera glas vin med Lina och imorgon ska jag hjälpa till med att packa ihop det sista på landet.
 
På tal om att pendla fram o tillbaka, nu ska jag ge mig ut i kylan o det dystra vädret och gå i ca 20min till tåget som ska ta mig hem. Kul. Man blir SÅ bortskämd när man väl har körkort och bil. Men men, bara att bita ihop ;)
 
Trevlig helg!
 
/Marielle

Kommentera här: