Nu är det allvar - in a good way

 
Under förra veckan började jag följa Hanna Öberg på Youtube och instagram, hon är känd inom fitness.
Hon har givit mig mycket motivation. Jag har kikat på videos om både kost och träning. Tips på mat, tips på träningsövningar m.m
 
Jag följer ganska många fitness-modeller osv, och när de lägger upp bilder på sina klienter är det oftast ett tidspann på 8 veckor mellan före & efter-bilden. Så jag bestämde mig i helgen att jag ska köra helhjärtat i 8 veckor. Ta före-bild, anteckna och lyssna på kroppen. Sen när de där 8 veckorna har passerat ska jag ta en efter-bild och se skillnaden.
 
De som lever i fitness-världen har oftast tränat väldigt länge och hårt för sina kroppar så det kanske är dumt att sätta deras kroppar som mål. Men som dom säger "alla börjar nånstans".
Hon har min dröm-mage.
Hon har min drömkropp överlag. Men framförallt rumpa. ;)
Jag vill ha mer muskler och se hälsosam ut. Jag vill att träningen ska bli en del av min vardag och det ska inte kännas jobbigt eller ansträngande, det ska bara flyta på. Träning får mig att bli så mycket piggare och gladare, så jag gör det inte bara för min kropps skull, jag gör det för knoppens skull också. Sen blir det en god cirkel av det hela för tränar jag - då sköter jag automatiskt kosten, så gott jag kan. Sen får man såklart fuska då å då, men mina Vanor blir bättre.
 
Hur som helst, jag ska försöka hålla denna blogg uppdaterad så bra jag kan under dessa veckor.
 
Let the game begin ;)
 
/Marielle
 
 
 
 

Kommentera här: