Plantagen + Påskpynt

Hejsan! :)
 
I söndags vaknade jag upp superpigg och glad. Det är inte så ofta det händer och jag tror jag listat ut varför - jag sover För Mycket. Jag brukar i regel somna mellan 10 - 12 på helgerna om jag inte är ute o gör något speciellt o sen vaknar jag oftast av mig själv runt kl 9.. tabben jag gör då är att resonera "det är för tidigt, jag går o lägger mig igen..". (trots att jag känner mig utvilad då) Sen vaknar jag vid 11 eller något och är som en zombie.. Så det ska jag försöka ändra på, så jag får ut mer av dagarna och är piggare.
 
Efter diskat, tvättat o allt man kan göra fick jag ett ryck. Jag ville åka till Plantagen! Eftersom vi bara bor på 35kvm kunde jag inte riktigt gå loss men två växter köpte jag i alla fall :) (Helt ärligt så fanns det inte så mycket jag föll pladask för i den affären, vilket var bra I guess. Det jag vill egentligen i dagsläget är att odla. Jag vill ha en tomatplanta, olivträd, chiliväxt, egna potatisar YOU NAME IT. Men eftersom jag inte ens har en balkong just nu är det fullkomligt omöjligt, tyvärr. Men jag vet i alla fall vad jag kommer sysselsätta mig med när vi väl flyttar till något större :) Längtar.
 
Så här ser dom ut nu "påskpyntade" ;) (Jag satte två ägg-kycklingar På trädet också som jag glömde att fota)
Ett träd jag haft sen länge. Den har det lite tufft nu.. det växer nya blad hela tiden men inte där det är tomt och den fäller ganska mycket.. vet inte om det är nån form av övergångsperiod men jag hoppas att den mår bättre när sommaren är här. Vore surt om den tuppa av helt, den var inte billig. *host* tusen spänn *host*
Tobbe blir galen på alla växter haha :) Men jag tror att innerst inne tycker han att det är Lite roligt, speciellt återupplivning/progress hos en växt.
Till exempel den där växten som står i den där randiga vasen/krukan på bordet, det var bara en stam/gren jag tog från en gammal typ av orkide..Jag la grenen i vatten bara o förväntade inte mig något, som nu har massa blad på sig, sen får vi se om det blir något av den ;) Ska ta bilder på den nån dag o lägga upp !
Så såg den ut från början, men det växte aldrig ut något mer så efter typ 6mån slängde jag den, eller ja, nästan hela ;)
 
/Marielle

Kommentera här: