Första löprundan på bra länge

Hej,

 
Enligt min Runkeeper var det ungefär 1 år sen jag använde appen sist.. saknat den. Fast det var inte så jättekul att börja om från noll. När man väl kommer igång tar det inte lång tid innan man blir mer uthållig. Nackdelen med kondition är att det går minst lika fort att tappa det, lite av en färsk vara, så gäller att underhålla det relativt regelbundet. Därför brukade jag boka lopp o grejer på sommaren/hösten för då tvingas man hålla igång om man vill greja loppet utan att tuppa av ;)
 
Jag värmer Alltid upp innan ett gympass med crosstrainer eller löpband, tycker det är skönt att vara varm o lite svettig innan man sätter igång. Det går inte att jämföra en löprunda på bandet o ute i det vilda.. Det jag kör på bandet för att hålla det intressant är intervaller, då får du ett kort men intensivt konditionspass.
 
Hur som helst, min dröm är att bli en av dom där kvinnorna som ger sig ut i alla väder o bara kör. Behöver inte vara en mil varje runda - bara ge sig ut o köra för att man tycker det är kul o sätter upp lite småmål :)
Det kombinerat med några gympass ibland skulle vara dunder!
 
Här ser ni min lilla, lilla runda ;) Bättre ska jag bli! 
 

Kommentera här: