Tips på serie

Hej!
 
DARK tittade jag på när jag låg och var sjuk. Det är en tysk serie med endast en säsong med 10 avsnitt då varje avsnitt är närmare 1h långa.
 
"A family saga with a supernatural twist, set in a German town, where the disappearance of two young children exposes the relationships among four families."
 
8,7 på IMDb vilket är bra!
 

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i tyska, men efter denna serie tyckte jag om språket mer o mer, det är så känsloladdat språk eller hur jag ska förklara. Det negativa var att jag inte kan tyska så att ständigt titta på undertexten var väldigt viktigt, vilket gjorde att jag ibland tappade fokus på resten.
 
Allt som allt BRA. Gillar man superduperjobbigamenändåintressanta gåtor/mysterier bör man se denna. Den är som namnet - Dark, men otroligt spännande. Längtar tills de släpper en till säsong, tyvärr dröjer det nog ett tag då denna säsong släpptes i Dec 2017 (alltså inte alls länge sedan)
 
Ge det ett försök!
 
/Marielle Nilsson

Kommentera här: