Solen gör inte bara människorna gladare..

Tyvärr har bonsai-trädet växt på ställen som den inte "får", så måste klippa av det på bilden.
(BILD FRÅN GOOGLE) Så här ska det se ut, Clean och inga smågrenar. Mitt träd är betydligt större men det är samma sort.
 
Här är vår chili-planta. När det har varit mörkt har det varit lite trögt med nya frukter, men nu i helgen såg jag 3st som hade ploppat fram samtidigt. Visste ni att de växer typ UR blommorna? Inte jag heller, but they do.
Denna lilla krabat är det ett ständigt kämpande med. Grenen som pekar ut åt vänster kom för nån/gra månader sen men sen DOG innan det ens hunnit komma knoppar, så skumt, den måste ha blivit kall eller något.        MEN förra veckan kom ett nytt skott ("grenen" till höger") som har fått knoppar på sig o allt, så jag vart helt till mig! Tycker det är så kul med växter, speciellt när man ser att dom mår bra och växer.
Så spännande! Orkideer är i blom-väg min favorit, men jag tycker det är svårt att få dom att blomma på nytt. Helt ärligt, jag har haft ca 3 orkideer och jag har slängt dom efter ett par månader för jag gett upp. Men jag ville inte ge upp på denna (det var den första jag planterade om, alltså la i vatten istället för jord) och se på fan, den har äntligen vaknat till liv igen! Återkommer när den blommar!
 
Ha det fint!

Kommentera här: