Små skillnader för andra, stora för mig

Jag får till exempel inte på mig dessa shorts längre, och jag älskade dom!

Dessa bilder är tagna för 2 år sen. Det var under min hurtigaste period i mitt liv skulle jag påstå, and I miss it.

Jag minns att jag var ute och sprang mycket, gymmade säkert minst 3ggr i veckan/gick på pass, o under en tid gick jag på bootcamp. sprang lopp, cyklade lopp osv. Såklart inte ALLT samtidigt men ja, jag fick helt enkelt mer gjort på den tiden.

Sen jag flyttade hemifrån har jag blivit otroligt slö. I dagsläget är det ett mirakel om jag lyckas ta mig till gymmet eller ut på en joggingrunda en gång i månaden.. tragiskt.

På bilderna ser man framförallt att jag är lite smalare i ansiktet men hade även mer muskler, bättre kondition och var piggare rent allmänt.

Ibland när man har hamnat i en svacka som jag gjort nu måste man plåga sig själv med lite gamla bilder. Att sitta o googla på supermodeller löser ingenting för mig, jag ger bara upp ännu mer då. Dom jag beundrar o så är tjejer som har tränat väldigt hårt i flera år och oftast jobbar med träning och jag känner att sådana krav tänker jag inte sätta på mig själv just nu, jag vill ha ett delmål som får mig att komma igång och gilla träning igen så att säga. Sen vart jag tar mig därifrån får jag se då!

Jag var inte 100% nöjd med mig själv på den tiden heller, men nu har jag känt på hur det känns när ALLT är jobbigt. Man orkar inget, hållningen fallerar, muskler tinar bort och blir mer o mer plufsig (inget andra ser men det jag märker det). Jag vill bara ge mig själv en rejäl spark i baken! 

Jag hade velat säga "FRÅN OCH MED NÄSTA VECKA..!" men det kan jag inte riktigt lova, då ska jag börja en kurs som håller på i 2-3 veckor parallellt med mitt heltidsjobb... men ska försöka mjukstarta lite i alla fall, få in lite rutiner o planera ett schema.

/Marielle

Kommentera här: