Svampplockning

God morgon!
 
Igår var jag på landet och plockade svamp, på muskö. Det fanns hur mycket som helst! Jag var osäker på om det skulle finnas nån svamp kvar men det fanns minst sagt tillräckligt. Det fanns så stora trattkantareller att vi ibland vart osäkra på om det verkligen var det, tog aldrig bild men själva hatten var nästan lika stor som min handflata! Om svamparna skulle ligga hyfsat luftigt så skulle vi ha fått ihop 2 matkassar. Vilket är mycket. Mamma o jag delade på svamparna och jag skulle rensa dom igår kväll, men jag kom till hälften sen slängde jag resten, orkade inte.. så två plåtar fick räcka.
 

Det här med att plocka svamp kommer garanterat att bli en tradition på hösten framöver, det ger sån ro i själen när man går runt i friska luften o blir lite smålycklig för varje svamp man hittar :)
 
Nu ska jag jobba vidare!
 
/Marielle

Kommentera här: